Almanya’nın Frankfurt kentinde düzenlenen ve dünyanın en büyük ev tekstil fuarı olarak kabul edilen Heimtextil’de, bu yıl 69 ülkeden 2 bin 866 firma ağırlanırken, Türkiye’den de 211 firma fuarda yer aldı. Türkiye Ev Tekstili Sanayicileri ve İşadamları Derneği (TETSİAD) Genel Koordinatörü Haşim Büyükbalcı, fuar hakkında olumlu açıklamalarda bulunarak, fuara Türk firmalarının her geçen yıl artan bir sayı ile katıldıklarını, fuarın Türkiye ev tekstili ihracatı için önemli katkıları olduğundan bahsetti
Frankfurt’ta gerçekleştirilen ve dünyanın en önemli ev tekstili fuarlarından biri olan Heimtextil Fuarı, tüm dünyada olduğu gibi Türkiye’nin de ev tekstili ihracatı için büyük önem arz ediyor. İş potansiyeli açısından beklentileri karşıladığı düşünülen fuar için, dünyanın dört bir köşesinden satın alma heyetleri, sektör profesyonelleri, katılımcılar ve ziyaretçiler bir araya geliyor. Türk firmaları katılımcı sayısı olarak fuarda en kalabalık beşinci grubu oluştururken metrekare bazında Alman firmalardan sonra en büyük yeri kaplıyordu.
Bu yıl bu önemli fuara 211 firma ile katılan Türk ev tekstili sektörü adına TETSİAD Genel Koordinatörü Haşim Büyükbalcı şu açıklamalarda bulundu; Yakın zamanda Türkiye’nin komşuları ile yaşadığı olumsuz durumlar, Türk ev tekstili sektörü için de olumsuz şartlar doğurdu. Rusya ile yaşanan kriz neticesinde kaybedilen Rusya pazarını Almanya’da telafi etme çabası içerisindeyiz. Bu fuar öncesi farklı ülkelerde Türk ev tekstili sektörü adına çeşitli tanıtım çalışmalarında da bulunduk. Bu çalışmaların meyvelerini de toplamaya başlıyoruz. İhracatta kaybı telafi edecek yeni pazarlara ulaşmak en büyük hedefimiz”.
Türk ev tekstil sektörünün dünyada 4. sıraya oturduğunun altını çizen Büyükbalcı, sözlerine şöyle devam etti; “Amerika pazarında sektör adına daha fazla büyüme stratejimiz var. Kıta ülkelerine daha fazla katma değerli ürün satmak en önemli hedefimiz. Son dönemlerde yeni pazar arayışlarımız var. Bu noktada da Japonya bizim için önemli bir pazar. Messe Frankfurt tarafından Japonya’nın başkenti Tokyo’da düzenlenecek Interior Lifestyle Fuarına, Türkiye’den milli katılım düzenlenmesi için İTKİB ile birlikte çalışıyoruz. Milli katılım iznimiz çıktı ve çok yoğun bir taleple karşılaştık. Hedef pazar olan Japonya’da gerçekleştirilecek milli katılıma Ekonomi Bakanlığı yüzde 70 oranında destek vermekte. Japonya pazarı çok zor, çok zahmetli gibi görünse de şimdiden atılacak adımlar ilerisi için bir altyapı oluşturacaktır. Ayrıca Güney Amerika başta olmak üzere Afrika kıtası da hedef pazarlarımız arasında”.